- Jag svarar på frågor

1. Vad är kärlek?
Kärlek är som en "Gud" för dom mesta tror jag och för mej.Det är som en glädje som riktas mot flera eller en annan person. Någon du ständigt är beredd att förlåta. - no love. No - lovelive. No life.
2. Kan man vara lycklig utan kärlek?
Om jag får säga som jag tycker så tror jag inte man kan vara lycklig alls om man inte har nån kärlek. Du kan säkert vara lycklig på sprit eller andra kickar. Fast det är inget som kommer växa sig starkare med tiden som går, kanske en växande ångest. Kärlek som växer känner ingen ångest alls tror jag. Det kan bara bli bättre.
3. Kan man överhuvudtaget leva utan?
Leva kan man säkert göra men som jag sa du kommer inte vara lycklig, kärleken finns överallt ex. Familj, vänner och förhållanden!
4. Går det att älska en och samma människa genom hela livet?
Ja! det tycker jag att alla borde få uppleva, speciellt om man mår dåligt så borde man få en chans att bli älskad eller att älska någon och jag hoppas att alla känner samma.. Evig-kärlek är evigt-liv!
5. Kan man älska andra utan att älska sig själv?
Mycket svårt att tro, fast det är säkert möjligt..
6. Kan man ta emot kärlek från andra om man inte älskar sig själv?
Du måste förstå vad kärlek är och för att kunna ta åt sej kärlek så måste du känna hur det känns att vara "kär i sej själv", du måste inte älska dej själv men du borde i alla fall ta in kärlek från andra och i så fall försöka älska andra som gör nåt sånt stort för dej!
7. Är det möjligt att älska en person man inte träffat, men känner över internet?
Jag tycker sånt är fel egentligen, men om man gillar personens personlighet så är det säkert möjligt. Om personen och du har mycket gemensamt så ta hand om personen, jag gjorde det misstaget och släppte hon jag älskade.. nu mår jag skit över det :'(
8. Är du älskad och älskar du någon?
Jag personen jag älskar vet om det och om jag är älskad kan jag tyvär inte svara på. Man får väll hoppas på det tycker jag + att vara älskad är nåt stort och att kunna älska är större!
9. Kan man älska någon man inte tycker om?
"Jag älskar dig för den du är och kommer alltid göra, men tycker inte om allt det du gör".
det är ett ganska starkt ord om man får höra det för jag tror man tänker efter om man får höra nåt sånt!
10. Måste man älska sina barn/föräldrar?
Man måste inget, men jag tycker fan att det är ett måste "i alla fall borde man försöka"
12. Kan man älska mer än en?
Jag tycker att man ska hålla sej till en person som man älskar mer en vän och det gör jag "skiter i om ni inte tror mej men det är fan sant" men man kan älska sina vänner och massa andra saker så det blir ett, Ja!

Kommentarer
Postat av: monika

vissa har väldigt lätt att älska, andra svårt.

men bra skrivet el fimo

2009-03-23 @ 17:01:06
Postat av: helena

buuuuur simon,, det är inte du som skrivit, visst? :)

2009-03-23 @ 19:53:29
URL: http://statics.blogg.se/
Postat av: Simon Fucking Berg

på gud det är jag :S

2009-03-23 @ 22:01:00
URL: http://markets.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vem släppte du

2009-03-24 @ 15:50:44
Postat av: Linda

Varför är du så ledsen hela tiden? det visar du ju inte annars? :S

2009-03-25 @ 18:03:58
Postat av: Anonym

Vem har du släppt och vem är det du är kär i nu då? :)

2009-03-25 @ 20:29:12
URL: http://felidis.blogg.se/
Postat av: Simon Fucking Berg

släppt ganska många, är kär i en tjej :)

2009-03-28 @ 16:05:34
URL: http://markets.blogg.se/
Postat av: Mjauu

Vem är denna "hon"?

2009-03-30 @ 15:37:35
Postat av: Linda

Vadå älska sig själv?

2009-03-31 @ 21:42:30
URL: http://allagillardif.blogg.se/

Kommentera inlägget här för fan:

Vad heter du:
lägg mej på minnet?

E-mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentera:

Trackback
RSS 2.0